" " DHL | Logistics 2050 | Nederlands
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer

De wereld in 2050: DHL brengt de toekomst in beeld

De wereld in 2050

Zijn we in staat tot duurzame welvaart, of zijn we op weg naar een klimaatramp? Zijn landen volledig verbonden met elkaar of functioneert ieder op zichzelf? Welke nieuwe technologiën kleuren ons leven van alledag? In de scenariostudie "Delivering Tomorrow: Logistics 2050" schetst Deutsche Post DHL Group vijf toekomstscenario’s en hun impact op de handel en industrie.

De studie voorziet in mogelijke antwoorden waarvan er niet één de correcte voorspelling van de toekomst is. “De complexiteit van de huidige economie en politiek maakt het bijna onmogelijk om juiste toekomstvoorspellingen te doen. Traditionele, lineaire analyses blijken vaak niet geschikt voor onze sterk schommelende en sterk verbonden wereld. Ze blijken simpelweg niet afdoende om te anticiperen op verandering”, aldus CEO Frank Appel.

De scenario’s die ontwikkeld zijn met behulp van gerenommeerde experts vinden hun oorsprong in observaties van invloedrijke factoren op het gebied van handels- en consumptiepatronen tot technologische ontwikkelingen en klimaatverandering. Tegelijkertijd nemen de scenario’s mogelijke effecten op gedrag en omgeving mee. Aan het einde van de studie vat een aantal essays nog eens thema’s die in de toekomst van belang zijn samen.

“Logistiek 2050” is het vervolg van de reeks wetenschappelijke studies onder de naam “Delivering Tomorrow” die uitgebracht zijn door Deutsche Post DHL Group. Andere studies zijn de Delphi-studie “Customer Needs in 2020”(2009) en “Towards Sustainable Logistics”(2010). Beiden zijn gericht op wereldwijde trends en thema’s die een belangrijke zullen spullen in de toekomst.

Vijf visies op de wereld in 2050