Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Paperless Trade – Minder papier, meer snelheid

Met DHL’s Paperless Trade-service bespaart u tijd op het voorbereiden van uw zendingen, vermindert het papierwerk en versnelt het douane inklaringsproces.
Met DHL’s Paperless Trade-service bespaart u tijd op het voorbereiden van uw zendingen en vermindert u het papierwerk. Met deze service kunt u uw commerciële of pro forma factuur online versturen. Hierdoor hoeft u niet langer uw factuur te printen en fysiek bij de zending toe te voegen. Deze gratis service bespaart u niet alleen tijd op het voorbereiden van uw zendingen, het bespaart u ook geld op papier- en printkosten en het is milieuvriendelijk.

De voordelen van DHL’s Paperless Trade

  • Bespaar tijd – u hoeft de factuur niet fysiek bij te voegen
  • Bespaar geld – verminder print- en papierkosten
  • Milieuvriendelijk door verminderd print- en papiergebruik
  • Bij online boeken een bevestiging ontvangst douanefacturen door DHL

Hoe werkt Paperless Trade?

Paperless Trade is geïntegreerd in onze verzendoplossingen. Het enige wat u hoeft te doen is DHL Paperless Trade te activeren. Vervolgens wordt deze service automatisch aangeboden tijdens het voorbereiden van uw zendingen, als de service beschikbaar is in het land van bestemming en het binnen de vastgestelde douane regels valt.
Met Paperless Trade heeft u de keuze om commerciële of pro forma facturen, aangemaakt in de DHL verzendapplicatie, online te versturen of om facturen aangemaakt op een andere manier te uploaden en online te versturen.

Hoe ga ik van start met DHL Paperless Trade?

Paperless Trade is beschikbaar in DHL XML Services en DHL IntraShip en ermee starten is zeer eenvoudig:

Paperless Trade Terms

DHL offers a Paperless Trade ("PLT") service, permitting shippers to send certain documentation accompanying the shipment electronically (eliminating the need for printed copies of documents).
You, as "Shipper", are agreeing on your behalf and on behalf of anyone else with an interest in the shipment, that these Paperless Trade Terms shall apply in relation to all shipments sent using the PLT service.
You further agree that these Paperless Trade Terms apply in addition to DHL's Terms and Conditions of Carriage, as set out on the DHL website, which apply IN FULL. Your attention is drawn in particular to sections 2 (unacceptable shipments), 12 (shipper's warranties and indemnity) and 6 (DHL's liability) of DHL's Terms and Conditions of Carriage.
DHL will provide you with instructions on use of the PLT service. These apply in addition to any existing requirements on tendering of the shipment and the transport document. This will include:
  • the format in which you will send the electronic files,
  • the quality requirements for any scanning of documentation,
  • the timing of shipment data transmission,
  • the details of where shipment paperwork is to be transmitted to,
  • the shipment details (ex origins, destinations, contents, shipment value) for which the PLT service is not available,
  • any documentation (such as a certificate of origin) which needs also to be provided in hard copy format when the shipment is tendered to DHL
You agree to comply with all DHL instructions concerning the PLT service. You further agree to comply with any legal or customs requirements concerning the PLT service, so that for example, you will not use the PLT service for any shipments for which legal or customs requirements oblige hard copy documents to be sent.
You confirm that you are authorized to send data electronically. You authorize DHL to use the data you transfer to DHL electronically for the purposes of processing and sending the PLT shipments. This includes your company letterhead and electronic signature.
All documentation sent electronically must be legible.
You agree to indemnify and hold DHL harmless from any loss, damage or delay resulting from any breach of the Terms and Conditions of Carriage or these Paperless Trade Terms.
You confirm the consent of the receiver to the use of the PLT service.